Passa al contingut principal

JOBSHADOWING EN MOLFETTA, ITÀLIA

 Aquesta setmana, del 5 al 9 de maig, 2 professors d´FP BÀSICA ADMINISTRATIU han estat en Molfetta, Itàlia, en el centre d´FP "ITET G. SALVEMINI".

 L’objectiu d’aquesta mobilitat ha sigut observar de prop les pràctiques docents i l’organització del sistema educatiu d’un altre país europeu. A més de l’aprenentatge professional, el jobshadowing ens ha permés descobrir la cultura local, fer xarxa amb altres professionals europeus i tornar amb noves idees que esperem aplicar al nostre centre.


  • DILLUNS 5 DE MAIG. 
Avui a primera hora ens ha rebut la directora del centre, i després hem assitit  a una ponència sobre Economia en anglès, on hem observat com ho feia la professora, recursos i ferramentes que utilitza. També hem visitat el centre, i el seu laboratori CAD utilitzen especialment per al cicle formatiu d´informàtica de gestió. 

Després de l'esmorzar, l'alumnat  del centre havia montat un mercadet de segona mà, on han intercanviat diferents objectes personals de segona mà.

En finalitzar, hem anat a la casa consistorial on la regidora de l'ajuntament ens ha explicat com implementa la ciutat de Molfetta la sostenibilitat mediambiental  al seu entorn. 

I finalment, l'alumnat de l'IES de Molfetta "Salvemini" ens ha fet de guies per el centre històric on ens han explicat i portat pels llocs més emblemàtics de la ciutat.





  • DIMARTS 6 DE MAIG
Degut a una vaga de trens,ens ha canviat l'agenda perqué teniem q anar a Bari amb bus, així q a les 10.15 haviem d eixir d l'institut, per lo tant tan sols hem asistit a una classe sobre com calcular la nómina segons la normativa italiana.

 Degut a que hem assistit abans d'hora al institut jem pogut visitar varies aules, hem visitat diversos tallers, hem visitat el gimnàs on estavem fent un taller d primers auxilis, hem vist un aula amb robòtica de Lego.
Després hem agafat un autobus i hem fet una visita cultural a Bari.







  • DIMECRES 7 DE MAIG
Matera i Alberobello. Patrimonis de la Humanitat. 
Avui hem matinat per anar al centre, teníem preparada amb bus una visita històrica-cultural a Matera i  a Alberobello.

Matera és una de les més antigues ciutats que es coneixen (7000 anys), ens han mostrat com vivien en coves, com recollien l'aigua de la pluja i era guardada en aljubs i fins i tot hem pogut observar una casa cova amb els seus utensilis de cuina i de conrear la terra, entre altres... Els habitants de Matera han viscut en aquestes cases-coves fins el 1950 més o menys, on el govern els ha desplaçat a cases amb millors condicions. 
Les vistes eren espectaculars i la ciutat vertaderament neta i sense brutícia amb papereres per tot arreu on es nota que la població es preocupa per la ciutat i el seu entorn. 

Després de dinar, hem acudit a la ciutat d'Alberobello on l'alumnat ha realitzat una descoberta per aquesta antiga ciutat caracteritzada pels seus sostres puntiaguts fets de pedra plana. Nosaltres hem observat com els seus habitants al canviar les formes de viure trauen un altre profit a les vivendes, ara es dediquen al turisme: a la venda de souvenirs, venda d'estores i materials de cuina fets a mà, a la restauració (café, bars, restaurants...) gaudir del sol i de la màgia d'aquesta bonica ciutat. 

Finalment dir que, la manera de viure de les poblacions canvia i així les ciutats es reestructuren per seguir tenint vida i altres usos posibles avui en dia.




  • DIJOUS 8 DE MAIG
Avui encara q no teniem classe fins les 11.50 hem acudit al institut a les 8, hem pegat una volta pel centre i hem entrat en el laboratori d'informàtica, on estaven fent pàgines web, relacionades amb el marketing.Després hem anat al laboratori de robòtica, on els alumnes ens han ensenyat els projectes q estaven fent. Després hem anat a una classe sobre impostos,eren 10 alumnes, els alumnes treballaven amb tablets. Despres hem acudit a altra classe que ananva sobre presupostos.Els alumnes resolvien un proble q hi havia a la pisaarra digital. Els alumnes utilitzaven tant la pissarra com la tablet. Per la nit hem tingut el sopar amb les families.






  • DIVENDRES 9 DE MAIG
Aquest dia hem assistit a dos classes més de jobshadowing, on hem observat a l'alumnat: continguts impartits, recursos utilitzats pel professorat, l'edat dels alumnes, assistència, diferents matèries i professors.
Seguidament, s'ha fet l'acomiadament del curs i setmana Erasmus rebent un diploma de participació en el projecte, i algun que altre detallet per part de la comissió organitzadora.







Entrades populars d'aquest blog

SELECCIÓ ALUMNAT MOBILITAT ERASMUS. ENTREVISTES

 

MOBILITAT EN GRUP D´ALUMNAT A AGRINIO, ATENES

  🌍 Experiència Erasmus a Grècia: una aventura inoblidable Aquest curs, un grup d’alumnes de Formació professional bàsica hem tingut l’oportunitat de viure una experiència única gràcies al programa Erasmus+. La destinació? Grècia, un país ple d’història, cultura i hospitalitat que ens ha captivat des del primer moment. Diumenge 6 abril. 🛫 L'arribada i la primera impressió Després d'un vol carregat d'expectatives i nervis, vam aterrar a Atenes.  Dilluns 7 abril. 🏫 L'estada al centre educatiu grec Avui hem participat en activitats acadèmiques conjuntes amb l'alumnat grec.  A primera hora del matí ens ha rebut el director i el secretari del centre, ens han explicat les normes i ens han fet un tour pel mateix. Després hem assisit a classes d´administratiu i també hem visitat el cicle d´estètica.  Durant l´esplai, hem estat xarrant amb els nostres companys i companyes grecs, la qual cosa ens està servint per a millorar el nostre nivell d´anglés Dimarts 8 d´abril....

CURS DE FORMACIÓ: CONFLICT MANAGEMENT, EMOTIONAL INTELLIGENCE AND BULLYING PREVENTION

 El director del centre i la vicedirectora es troben a Florència realitzant aquest curs de formació emmarcat dins del nostros projecte ka122.  Dia 1. Avui hem dut a terme una jornada educativa molt especial centrada en aspectes essencials per al desenvolupament personal i la convivència a l’aula. L’eix de treball ha girat entorn de quatre temes claus: el bullying , la gestió de conflictes , la resiliència i la psicologia positiva . L’objectiu principal ha estat oferir-nos eines pràctiques per identificar, comprendre i afrontar situacions difícils, tant a nivell individual com col·lectiu. Dia 2  Avui hem vist eines pràctiques per a millorar l'ambient educatiu, realitzant una reflexió profunda sobre com crear aules més humanes, respectuoses i productives. Al cap i a la fi, les aules són microcosmos de la societat i, com a tals, han de ser espais on la cohesió, la resolució de conflictes i la tolerància no siguen només temes d'estudi, sinó principis que guien les interaccio...